[ADVERTORIAL]Best Innovation Van 2020: Cargo Lifting haaltde overwinning!

Voor de editie van 2020 gaat prijs voor de Best Innovation Van naar Cargo Lifting. Het carrosseriebedrijf ontwikkelde een platformopbouw met verhoogde zijkanten voor een chassis-cabine met als voornaamste kenmerk een zeer lage laaddrempel zonder te schaden aan het nuttig laadvermogen.

Het is in het kader van een openbare aanbesteding die binnengehaald werd samen met MAN dat Cargo Lifting (Villers-le-Bouillet) een opbouw ontwikkelde voor 17 MAN TGE 3.180 bestemd voor Tibi (het vroegere ICDI), een intercommunale uit de streek van Charleroi gespecialiseerd in het beheer van afval. De voertuigen zijn bestemd voor de dienst ‘Service Propreté de la Ville’ en maakten deel uit van een lastenboek waarin onder meer een hoogte voor de laadvloer werd opgegeven van maximaal 1 meter.

“Indien de klant was vertrokken van het originele platform van om het even welk merk, dan was de laadvloerhoogte tussen 1 m en 1,10 m”, legt Olivier Stankievicz ons uit, Afgevaardigd Bestuurder van Cargo Lifting. “Hier zijn we er in geslaagd de drempel op 91 cm te leggen, wat bijzonder laag is voor een nieuw voertuig, er van uitgaand dat die drempel door het gebruik al snel meerdere centimeters zal zakken.”

Dit lage laadniveau is des te meer interessant omdat Cargo Lifting er in geslaagd is dit op maat gemaakte platform volkomen vlak te houden. Geen uitstulpende wielkasten dus. De oppervlakte van 3,45 m op 2,15 m is volledig te gebruiken.

In de hoogte

“Op vraag van de klant hebben we tevens vaste wanden met een hoogte van 60 cm geïnstalleerd. Hoger dus dan op een klassiek platform en ontwikkeld om te gebruiken met specifieke verhogingselementen vertrekkend van het ruwe metaal, voegt Olivier Stankievicz er aan toe. Op maat gemaakt naar onze specificaties door een specialist in plaatbewerking, hebben deze verhogende elementen een dubbele bijzonderheid. Vooreerst zijn ze gemaakt van aluminium, dus ultra licht. Vervolgens zijn ze door hun concept aan te passen aan om het even welke lengte van het platform en kunnen ze bovenop elkaar geplaatst worden. Dat is overigens hier het geval, waar we een hoogte van 80 cm bereiken met twee elementen van 40 cm.”

De innovatie van Cargo Lifting beantwoordt niet alleen aan de eisen van de klant op het punt van ergonomie, beschikbaar volume en nuttig laadvermogen maar is er tevens in geslaagd de algemene esthetiek van het voertuig te behouden. Een realiteit die het carrosseriebedrijf zeker in staat zal stellen andere klanten te verleiden. Er werd in dat perspectief overigens al een stock van verhogingselementen aangelegd.


Vierde keer, goede keer!

Cargo Lifting nam aan de Best of Van deel voor het vierde opeenvolgende jaar. Na drie maal op het podium te zijn geëindigd, toont de overwinning van dit jaar aan dat de volhouder wint. “Met ons team, benadrukt Olivier Stankievicz verheugd, werken we ons telkens uit de naad om het resultaat van onze onderzoeken te tonen en ik steek het niet onder stoelen of banken dat we bijzonder fier zijn op het binnenhalen van de trofee voor Best Innovation Van 2020. Dat steunt ons tevens in ons idee dat we in de goede richting werken en dat we moeten blijven luisteren naar onze klanten. Wat het is enkel met een aandachtig oor dat we bewust blijven van de specifieke verwachtingen van de klanten, die ons er toe aanzetten creatief te blijven.”


 

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo
blank